Google Ads Check

Heb je een Google Ads (voorheen Google AdWords) campagne lopen, maar ben je niet helemaal zeker of je instellingen juist zijn, het account wel goed ingericht is, en of je er wel het maximale uithaalt t.o.v. je gestelde budget?

In veel gevallen kan het rendabel zijn, om je bestaande Ads account te laten monitoren door een expert. De meeste winst is namelijk al in het begin te behalen bij de inrichting en instellingen van het Google Ads account.

Voordat je begint met Google Ads...

... is het verstandig om na te denken over je doelen en je strategie. Wat wil je bereiken, wíe wil je bereiken en waarom?
Wat is budget, of wat heb je over voor sen lead? Heb je die zaken helder, kun je starten met het aanmaken van je campagnes.

En in deze fase leg je de basis voor een winstgevende campagne. Bij de opzet van een nieuwe campagne kun je immers de juiste keuzes maken, maar ook verkeerde keuzes...
Denk bijvoorbeeld aan de verschillende instellingen, netwerken en targettingmethodes. Doe je dit goed, dan heb je de eerste winst te pakken. Maak je in deze fase de verkeerde keuzes, dan loop je het risico om getoond te worden bij de verkeerde zoekopdrachten. Met als gevolg snel, veel geld uit te geven aan niet-relevante kliks.

Zaak om je campagne bij de basis goed op te zetten.

Wat kun je verwachten van een Google Ads Check?

Bij een Google Ads Check wordt je Google Ads campagne nauwkeurig onder de loep gelegd, en gecontroleerd op tal van kritische punten. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Campagne-instellingen
  • Targettingmethodes
  • Zoekwoordgebruik
  • Advertentiegebruik
  • Biedingen en kwaliteitsscores
  • Accountstructuur
  • Etc. etc.

Kortom: het volledige Google Ads-account en de Google Ads campagne(s) worden nauwkeurig bekeken en onderzocht op verbeterpunten. Aan het einde van de check ontvang je een uitgebreid adviesrapport, met daarin alle bevindingen en optimalisatiemogelijkheden.
Bij voorkeur kunnen de uitkomsten van de Google Ads Check ook mondeling worden toegelicht.

Aan de hand van dit rapport kun je zelf verder met het optimaliseren van de campagnes. Uiteraard doet AltVijf dit ook graag voor je.

>>Het eindresultaat van de Google Ads Check: een Google Ads campagne die beter presteert en winstgevender is.

Nieuwsgierig geworden naar welke optimalisatiekansen er voor jouw Google Ads campagne liggen?

Vraag dan vandaag nog een Google Ads Check aan!

 

Scroll naar boven