Facebook Adverteren is voor bedrijven en ondernemers de perfecte manier om potentiële klanten te benaderen, tegen een relatief lage prijs.
Met Facebook Adverteren benader je ook potentiële klanten, die nog géén volger zijn. Je adverteert dus niet (alleen) bij je fan-base, maar ook daarbuiten. Daarbij heeft Facebook als een van de weinige online kanalen de mogelijkheid om zeer specifiek en gericht doelgroepen
te targetten. Een schat aan mogelijkheden en kansen!
Aan het begin van een Facebook Campagne…
Als je gaat adverteren via Facebook, is het goed om vooraf een aantal zaken te bepalen. Zo is het goed om na te denken over je doelgroep (aan welke groep(en) wil je je boodschap communiceren, hoe ziet deze doelgroep eruit, wat is de locatie van deze doelgroep etc.), wat wil je bijvoorbeeld bereiken met je Facebook Campagne en wat is het budget dat je te besteden hebt?
Bepaal je strategie
Facebook is een push-strategie, en leent zich heel goed voor branding: het werken aan naamsbekendheid, het creëren van bewustwording en het genereren van websiteverkeer en leads. Facebook adverteren draagt hiermee indirect bij aan verkoop.
Facebook Adverteren
Wat kun je ermee (bereiken)?
- Het genereren van naamsbekendheid
- Het sturen op conversie
- Het genereren van veel verkeer naar je website
- Het uitzetten van een vacature/werven van personeel
- Het genereren van leads
- Stimuleren van engagement
- Het verhogen van het aantal videoweergaven
- Het promoten van je Facebook-pagina