Content Marketing is meer dan alleen het schrijven en plaatsen van teksten op je website. Het is ook meer dan alleen maar vertellen over jezelf, je bedrijf of product. Content Marketing is luisteren én geven. Luisteren naar de klant en naar de wensen, vragen en problemen. En hetgeen dat je hoort, vertalen naar relevante en waardevolle content.
“Content builds relationships. Relationships are build on trust. Trust drives revenue.”
– Andrew Davis
Heb je wel eens nagedacht over…?
- Waarom een bezoeker op je website is beland?
- Wat hij/zij daar hoopt te vinden?
- Waarom klanten bij jou terecht komen? En waarom niet bij de concurrent?
- Wat je van je klanten weet?
- Wat vinden zij belangrijk? En speel je daarop in?
- Of je wel écht luistert naar je klanten. En dat weet te vertalen naar content?
Zoekmachine Optimalisatie
Een onderdeel van een goede contentstrategie is SEO, Search Engine Optimalisation, oftewel: zoekmachineoptimalisatie.
In een notendop: Zoekmachineoptimalisatie zorgt ervoor dat uw website op een natuurlijke manier goed geïndexeerd en gevonden wordt door zoekmachines als Google.
En dat zorgt weer voor een hogere vertoning in de zoekresultaten.