3 succesvolle invalshoeken voor je Facebook Advertenties

Het mag duidelijk zijn: het adverteren in Facebook wint aan terrein. Steeds meer ondernemers ontdekken de mogelijkheden en kansen die Facebook Adverteren hen biedt: lage kosten, groot bereik, effectieve doelgroep segmentatie, meetbaar etc. etc.

Aan de andere kant worstelen ondernemers tegelijkertijd met de praktijk. Want: hoe richt je Facebook campagnes nu effectief in? Wanneer ‘doe je het goed’ als je adverteert via Facebook?
Kortom: de vraag waar iedere ondernemer antwoord op wil hebben als het gaat om adverteren via Facebook: ‘waarom slaat de ene advertentie bijvoorbeeld wél aan, en de andere niet?’

Net als bij iedere andere vorm van marketing, bestaat er voor Facebook Adverteren helaas geen toverspreuk die iedere campagne automatisch succesvol maakt. Maar er zijn wel een aantal factoren en kenmerken te benoemen, die de mate van succes van je Facebook campagnes kunnen beïnvloeden.

Hieronder vind je 3 succesvolle kenmerken die je kunt gebruiken als invalshoek voor jouw Facebook Advertenties:

 

1. Géven & helpen

Facebook Adverteren is net als Google Display een push-strategie. Als adverteerder dring je jezelf op aan een doelgroep die niet per se op jouw producten of diensten zit te wachten. Natuurlijk mik je met Facebook Adverteren op een zeer potentiële en gerichte doelgroep, maar de doelgroep heeft in eerste instantie geen directe behoefte of zoekvraag naar jouw product of dienst.Invalshoeken Facebook Advertenties

Anders gezegd: jouw doelgroep zit nog helemaal bovenin de aankooptrechter, en wat jij – als ondernemer wilt doen – is awareness creëren. Laten weten dat je er bent, en de aandacht proberen te krijgen van jouw potentiële doelgroep en daarmee een behoefte proberen aan te wakkeren.

Een van de manieren om de aandacht te trekken van je doelgroep is het géven van content. Vraag jezelf af, welke ‘problemen’ of vragen jouw doelgroep heeft. Creëer vervolgens herkenbare content waar de doelgroep iets aan heeft. Probeer met je advertenties antwoord te geven of hulp te bieden.

 

 

2. Een glimlach is goud waard

Een andere invalshoek waarmee je succes kunt boeken met je Facebook advertenties, is het inspelen op het gevoel van je doelgroep. Advertenties die veel gedeeld of geliked worden (met een hoge mate van betrokkenheid) spelen vaak in op een bepaald gevoel van de doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan humor, herkenbaarheid, geluk, verbazing, nieuwsgierigheid of ontroering….

Invalshoeken Facebook Advertenties Invalshoeken Facebook Advertenties Invalshoeken Facebook Advertenties

 

 

 

 

 

 

 

3. Timing is everything…

Is jouw product of dienst bijvoorbeeld trendgevoelig of seizoensgebonden? Probeer hier dan door middel van de juiste timing op in te haken.

Invalshoeken Facebook AdverterenOok inspelen op de actualiteit in combinatie met jouw dienst of product kan goed werken. Zoek naar mooie inhakers die je kunt combineren met jouw product. Moederdag, Vaderdag, WK voetbal, zomer, weekend, vakantie etc. Allemaal momenten die je kunt koppelen aan jouw product of dienst.

 

 

 

 

 

Hopelijk ben je door bovenstaande voorbeelden geïnspireerd geraakt en kun je aan de slag met je volgende Facebook Advertentie.
Hulp nodig bij het opzetten of optimaliseren van je Facebook Advertenties? AltVijf helpt je graag!

Scroll naar boven