Google Tag Manager
Google Tag Manager is een onmisbare tool voor iedereen die wel eens een online adverteert (of dit nu via AdWords, Facebook of een ander medium is), heeft te maken met codes of pixels. Google Tag Manager fungeert als een soort paraplu, die bóven de website, Google AdWords, Analytics, Facebook etc. ‘hangt’.
Enerzijds hoeven er hierdoor geen (conversie)codes meer op de website zelf geplaatst te worden, wat tijd en geld scheelt. Ook de performance van de website blijft optimaal omdat deze geen codes meer hoeft ‘in te laden’.
Daarnaast blijft het meten van conversies gewaarborgd, omdat deze methode veel minder foutgevoelig is.
De voordelen van Google Tag Manager
- Minder foutgevoelig.
- Scheelt tijd, direct schakelen.
- Oneindig veel (meet)mogelijkheden.
- Helder & Overzichtelijk.
- Niet meer afhankelijk van de webbouwer.
- Niet meer werken met losse codes op verschillende plaatsen op de website.
- Makkelijk te integreren met Analytics, AdWords, Facebook etc.
- Waardevolle en betrouwbare inzichten.