Google’s ‘mobile friendly’ update 2.0
De tweede mobiel vriendelijke update van Google is een feit
Het is een feit; de tweede mobile friendly update van Google. Google heeft vorige maand haar algoritme opnieuw aangepast met als doel mobiel vriendelijke website een ranking boost te geven in de mobiele zoekopdrachten. Een beloning voor website die volledig mobiel vriendelijk zijn.
Mobile-first strategie
Voor organisaties is dit een signaal dat niet meer genegeerd mag worden. In een tijdperk waar internet en zoekgedrag (‘I-wanna-know’ ‘I-wanna-do’ ‘I-wanna-buy’-moments) domineren, is het sowieso zaak om goed gevonden en geïndexeerd te worden. En aangezien dit zoekgedrag meer en meer verschuift naar mobiel, is het belangrijk om ook daar positie te winnen en de zoekresultaten te domineren. Aan de slag dus met de ‘mobile-first-strategie’.
Belangrijke AdWords aanpassing – bieden per device
En mocht dit nog niet genoeg reden zijn om aan je mobiele website te werken?
Google heeft tijdens haar jaarlijkse Google Performance Summit op 24 mei jl. aangegeven dit jaar nog mobiele aanpassingen door te voeren in AdWords. Deze aanpassing maakt het mogelijk om losse biedingen in te stellen voor desktop, tablet en mobiel. Een enorme doorbraak, aangezien je nu zelf focus kunt aanbrengen voor iedere aparte device en een strategie op maat kunt maken voor mobiel, desktop en tablet.
Is jouw website mobiel vriendelijk? Doe de test!
Wil je weten of jouw website mobiel vriendelijk is? Je kunt het hier testen.