Google Tag Manager – Een absolute ‘must’

Google Tag Manager

Een onmisbare tool voor iedereen die online adverteert én inzicht wil krijgen.

Iedereen die wel eens een online adverteert (of dit nu via AdWords, Facebook of een ander medium is), heeft te maken met codes. Pixels die je moet plaatsen op de betreffende pagina of pagina’s van de website waarop je je advertenties laat landen of die je wilt meten. Deze pixels zorgen ervoor dat je advertentiecampagnes meetbaar zijn, op die punten waarop jij kennis en inzicht wilt verkrijgen (denk bijvoorbeeld aan brochure downloads, informatie aanvragen of aankopen).

 

Zoals gezegd, moeten deze zogenaamde codes of pixels geplaatst worden op een specifieke pagina of pagina’s van je website. Het (laten) plaatsen van deze codes, gaat niet altijd even gemakkelijk. Je bent bijvoorbeeld in veel gevallen afhankelijk van de webbouwer, je kunt door de hoeveelheid codes het overzicht verliezen, het aantal codes kan de performance van de website vertragen én het rechtstreeks laten plaatsen van codes is vaak erg foutgevoelig, waardoor er belangrijke data verloren kan gaan.

 

En juist dat laatste is iets dat je zeker níet wilt. Online adverteren is, in tegenstelling tot offline adverteren, juist heel goed meetbaar. Die kansen moet je benutten door je campagne en de resultaten goed te meten. Op die manier bouw je relevante en waardevolle data op. Deze data geeft je vervolgens inzicht in bijvoorbeeld bezoekersgedrag, pagina-bezoek, aantal conversie, goed scorende en minder presterende advertenties. Informatie waar je lering uit kunt trekken voor toekomstige campagnes of plannen.

 

Google Tag Manager – De oplossing

Google Tag Manager biedt de oplossing voor dit ‘pixel-probleem’. Google Tag Manager kun je heel goed integreren met jouw website, Google Analytics en andere online kanalen. Google Tag Manager fungeert als een soort paraplu, die bóven de website, Google AdWords, Analytics, Facebook etc. ‘hangt’. Enerzijds hoeven er hierdoor geen (conversie)codes meer op de website zelf geplaatst te worden, wat tijd en geld scheelt, en ook performance van de website blijft optimaal omdat deze geen codes meer hoeft ‘in te laden’.
Ook blijft het meten van conversies gewaarborgd, omdat deze methode veel minder foutgevoelig is.

 

De voordelen van Google Tag Manager op een rij:

  • Minder foutgevoelig.
  • Niet meer afhankelijk van je webbouwer.
  • Heel veel mogelijkheden.
  • Helder & overzichtelijk.
  • Google Tag Manager is de paraplu, waardoor je nog maar met 1 code hoeft te werken. In Tag Manager plaats je voortaan alle codes, waardoor je geen losse codes meer hebt op verschillende plaatsen van de website.
  • Je kunt Google Tag manager koppelen aan online (advertentie)kanalen als Analytics, AdWords, Facebook etc.
  • Tag Manager biedt waardevolle en betrouwbare inzichten.



AltVijf is overtuigd van de voordelen en het gemak van Google Tag Manager. Ook werken met Google Tag Manager? AltVijf helpt je hier graag bij!

Scroll naar boven