Klikaandeel - Google Ads - Cocurrentiestatistiek

Klikaandeel | Nieuwe concurrentiestatistiek in Google Ads

Klikaandeel Een nieuwe concurrentiestatistiek in Google Ads   Heb jij ‘m al ontdekt? De nieuwe statistiek ‘Klikaandeel’. Deze statistiek kun je sinds kort vinden tussen de andere concurrentiestatistieken. Met deze toevoeging lijkt Google voort te borduren op de positiestatistieken die Google vorige jaar heeft gelanceerd (vertoningsaandeel absoluut top en vertoningsaandeel top).        …

Google AdWords wordt Google Ads

Vaarwel Google AdWords, Welkom Google Ads

  Google AdWords wordt Google Ads Owwk… Toch wel even schrikken… Google heeft gister een rebranding en reorganisatie aangekondigd; nieuwe brandnamen en nieuwe producten. En daarmee is het nieuwe Google Ads een feit. Voornaamste reden: Google groeit mee met hoe consumenten zich tegenwoordig gedragen. Tegenwoordig bepaalt niet alleen Google Search de aankoopintentie, maar spelen nog…

Google Ads - AltVijf Online Advertising

Google’s nieuwe lay-out voor desktop zoekresultaten

Google’s nieuwe lay-out voor desktop zoekresultaten De kansen en bedreigingen voor je Google AdWords campagnes Vrijdag 19 februari jl. lanceerde Google wereldwijd een nieuwe lay-out voor haar zoekresultaten weergegeven op desktop. Zoekresultaten worden niet langer meer getoond in de rechterkolom, maar alleen nog bóven de organische zoekresultaten en onder de organische zoekresultaten. Google zelf zegt…

Google Ads - AltVijf Online Advertising

Bereik consumenten met mobiele AdWords advertenties

Consumenten gebruiken steeds meer apparaten en kanalen tijdens hun zoektocht naar producten en diensten. Deze ‘customer journey’ beperkt zich lang niet meer tot alleen een winkelbezoek of het online zoeken via een computer of laptop; steeds vaker worden mobiele apparaten betrokken in dit proces.   Smartphone voor oriëntatie op mobiel Hoewel verhoudingsgewijs desktop nog steeds…