Statistiek Gemiddelde Positie

Google Ads neemt afscheid van de statistiek ‘Gemiddelde Positie’

Google Ads neemt afscheid van de statistiek Gemiddelde Positie   Waar ik twee weken geleden nog een blog schreef over de nieuwe statistiek ‘klikaandeel’, en dat de statistiek ‘gemiddelde positie’ onder druk staat. Is inmiddels duidelijk geworden dat Google in de loop van dit jaar volledig afscheid gaat nemen van ‘gemiddelde positie’ als statistiek.  …

Google Tagmanager

Google Tag Manager – Een absolute ‘must’

Google Tag Manager Een onmisbare tool voor iedereen die online adverteert én inzicht wil krijgen. Iedereen die wel eens een online adverteert (of dit nu via AdWords, Facebook of een ander medium is), heeft te maken met codes. Pixels die je moet plaatsen op de betreffende pagina of pagina’s van de website waarop je je…

Google Ads - AltVijf Online Advertising

Google’s nieuwe lay-out voor desktop zoekresultaten

Google’s nieuwe lay-out voor desktop zoekresultaten De kansen en bedreigingen voor je Google AdWords campagnes Vrijdag 19 februari jl. lanceerde Google wereldwijd een nieuwe lay-out voor haar zoekresultaten weergegeven op desktop. Zoekresultaten worden niet langer meer getoond in de rechterkolom, maar alleen nog bóven de organische zoekresultaten en onder de organische zoekresultaten. Google zelf zegt…

Facebook Adverteren

3 succesvolle invalshoeken voor je Facebook Advertenties

Het mag duidelijk zijn: het adverteren in Facebook wint aan terrein. Steeds meer ondernemers ontdekken de mogelijkheden en kansen die Facebook Adverteren hen biedt: lage kosten, groot bereik, effectieve doelgroep segmentatie, meetbaar etc. etc. Aan de andere kant worstelen ondernemers tegelijkertijd met de praktijk. Want: hoe richt je Facebook campagnes nu effectief in? Wanneer ‘doe…